AMZS MOTOREVIJA, Dunajska 128, SI-1000 Ljubljana | AMZS

AMZS test sedmih strešnih kovčkov

AMZS test sedmih strešnih kovčkov

Niso vsi popolni!


Zima letos morda res še ni pokazala zob, a smučarska sezona je vseeno pred vrati. To je tudi čas, ko vozniki iz garaž potegnemo strešne kovčke ali pa začnemo razmišljati o nakupu novega. A katerega kupiti? Kateri so dobri in kateri slabi? Na kaj velja pomisliti pred nakupom in pred uporabo? Na AMZS test smo tokrat vzeli sedem strešnih kovčkov s prostornino do 390 litrov, pri katerih smo odkrili in razkrili tudi nekaj nevarnih slabosti.


Strešni kovčki so najpreprostejši način, da povečamo uporabno prostornost avtomobila. Vanj lahko spravimo veliko prtljage, za katero sicer v avtu ni prostora – pozimi tudi smuči in ostalo smučarsko opremo. S kovčkom tako učinkovito povečamo prtljažni prostor avta, hkrati pa zaščitimo našo smučarsko opremo – tako pred poškodbami in vremenskimi vplivi kot pred nepridipravi. A pred nakupom se velja vprašati – kako varni so strešni kovčki? Lahko opremo v kovčku pritrdimo dovolj čvrsto, da ob nenadnem zaviranju ostane na svojem mestu? Je oprema v kovčku res zaščitena pred dežjem? Kako težka (ali enostavna) je pritrditev kovčka na streho avta?

Izbira strešnih kovčkov je tudi pri nas zelo pestra; v trgovinah in na spletu so na voljo strešni kovčki vseh mogočih oblik, velikosti, prostornin in zmogljivosti, ki so ob pomoči ustreznih nastavkov na voljo za praktično vse vrste, znamke in modele avtomobilov. Prav tako raznolike so cene strešnih kovčkov; razlike v ceni med kovčki s prostornino do 390 litrov, ki smo jih preskusili tokrat, so kar velike, saj cene segajo od približno 180 pa vse do 700 evrov. Cene smo sicer pridobili od slovenskih ponudnikov, za nekaj preskušenih kovčkov, ki jih nismo našli v slovenskih trgovinah, pa smo pridobili cene pri tujih spletnih ponudnikih, ki pa kovčke lahko pošljejo tudi v Slovenijo.

Najboljši thule motion sport

Na našem preskusu se je najbolje odrezal Thulejev strešni kovček z oznako motion sport. Zelo kakovostno izdelan in kompakten strešni kovček na preskusu ni pokazal nobene slabosti, zelo dobro pa se je odrezal pri uporabnosti, preskusu vodotesnosti, pri odpornosti na nizke temperature in pri vseh varnostnih preskusih.

Eden odtrgan, eden razbit

Varnostni preskus, ki je zasnovan kot preskusni trk s hitrostjo 30 km/h (pri trku nastane pojemek 10 g v času 50 milisekund), je na tokratnem testu strešnih kovčkov izločil dva strešna kovčka. Mont Blancov strešni kovček space 450E se je na preskusu odtrgal s strešnih nosilcev in poletel z avta. Slabo se je odrezal tudi Ultra Plastov strešni kovček MD 15, pri katerem sta se strgala pritrditvena trakova za smuči in prtljago, zaredi česar se je zlomilo tudi ohišje kovčka, smuči in oprema pa so spredaj zdrsnili iz kovčka. V Kameijevem strešnem kovčku, ki je sicer pri drugih merilih dobil zelo dobre ocene, so med varnostnim preskusom popustile pritrditvene točke za prtljago – oprema je sicer ostala v kovčku, a zaradi tega Kameijev kovček ni bil najboljši na tokratnem testu.

Se je pa Kameijev strešni kovček odlično odrezal pri montaži na avto, zahvaljujoč inovativnemu sistemu pritrjevanja click fix. Sistem izkorišča takoimenovane T vijake za aluminijaste strešne nosilce z vdolbino, kar pomeni čvrsto, natančno in hitro pritrditev – a predpogoj so strešni nosilci takšne zasnove.

Ostale strešne kovčke na strešne nosilce pritrdimo s klasičnimi čeljustmi. Thulejev in Aterin strešni kovček sta opremljena s prilagodljivima sistemoma za hitro pritrditev, strešna kovčka cartrend in ultra plast pa za pritrditev uporabljata starinske U profile, ki jih je treba privijačiti z notranje strani kovčkov. Takšna rešitev zagotovo ni dobra, saj mora uporabnik ob prvi namestitvi sam zvrtati ali prebiti luknje v strešni kovček na pravem mestu. To pomeni, da kovčka ne moremo preprosto namestiti na drug avto z drugačno razdaljo med strešnima nosilcema. Ker se oba omenjena kovčka odpirata le z ene strani, sta za njuno namestitev na avto potrebni dve osebi.

Kameijev strešni kovček se je najbolje odrezal tudi pri nalaganju opreme vanj, saj oblika kovčka, oglata notranjost in sploščena zasnova pritrditvenih točk omogočajo da sta izkoriščeni celotna prostornina in površina prtljažnega prostora. Pri ostalih kovčkih je pri nalaganju tovora vanje treba upoštevati štrleče pritrditvene točke (kovčki thule, atera in jetbag) ali pa aerodinamično obliko in s tem premajhno višino spredaj, ki preprečuje nalaganje daljših in okornejših kosov opreme (atera, cartrend in ultra plast).

Nekateri premajhni, eden ne mara nizkih temperatur

Tudi na tokratnem testu se je izkazalo, da izdelovalci kovčkov niso povsem iskreni – ali pa natančni – pri navedbi prostornine. Trije od preskušenih kovčkov imajo namreč manjšo prostornino, kot zatrjujejo izdelovalci; Cartrendov kovček za 12 odstotkov, Aterin za 13 odstotkov in Ultra Plastov za 17 odstotkov.

Za razliko od preskusa kovčkov, ki smo ga objavili v začetku leta 2012, so tokrat vsi kovčki brez težav prestali preskus polnega zaviranja pri hitrosti 100 km/h – tudi, ko so bili polno naloženi s prtljago.

Temperaturnega testa, pri katerem merimo odpornost na nizke temperature (pri temperaturi –20 stopinj Celzija kovček potolčemo s topim predmetom), ni opravil le Jetbagov strešni kovček, ki je v sprednjem delu ob udarcu počil.

Kaj je dobro, kaj slabo?

Izrazito dobre lastnosti preskušenih strešnih kovčkov:
  • preprosta in hitra montaža kovčkov thule, atera, mont blanc in – zaradi sistema click fix – predvsem kamei,
  • prilagodljivost kovčkov zaradi vzdolžno pomičnih sistemov za pritrditev, razen kovčkov cartrend in ultra plast,
  • premišljena oblika Kameijevega kovčka omogoča optimalno izrabo prostornine, 
  • majhna masa – približno 12 kg – kovčkov jetbag, ultra plast in cartrend omogoča enostavno in lahkotno pritrditev, 
  • noben kovček ni pokazal slabosti pri manevru izogibanja oviri, 
  • noben kovček ni pokazal slabosti pri polnem zaviranju, 
  • pri Ultra Plastovem kovčku plinski blažilnik olajša odpiranje, 
  • protidrsna trakova na obeh straneh Thulejevega in Kameijevega kovčka olajšata odpiranje,
  • Ultra Plastov kovček ima serijsko vgrajeno LED osvetlitev notranjosti kovčka, 
  • Atera in Thule za svoja kovčka ponujata 5-letno garancijo, Kamei celo 6-letno. 

Izrazito slabe lastnosti:
  • ob prvi namestitvi Cartrendovega strešnega kovčka mora uporabnik sam prebiti ali zavrtati luknje za nosilca, zaradi česar lahko pride do poškodbe avtomobila,
  • zastarel sistem pritrditve pri Cartrendovem in Ultra Plastovem kovčku – razdalja med luknjami za vijake je neprilagodljiva, kar pomeni da mora uporabnik za drug avto znova zvrtati pravilno razporejene luknje,
  • Ultra Plastov kovček ima pomanjkljive pritrdilne trakove,
  • Jetbagov strešni kovček ni prestal preskusa odpornosti na nizke temperature, 
  • pri varnostnem preskusu oziroma preskusnem trku z majhno hitrostjo se je kot slab izkazal sistem za pritrditev Kameijevega kovčka, 
  • trije strešni kovčki (atera, cartrend in ultra plast) imajo za več kot 10 odstotkov manjšo prostornino od navedene,
  • trije strešni kovčki (atera, cartrend in ultra plast) so pokazali nekaj slabosti pri preskusu vodotesnosti, 
  • precejšnja masa Aterinega (19 kg) in Mont Blancovega kovčka (23,5 kg) zmanjšuje koristno nosilnost oziroma največjo dovoljeno obremenitev strešnih nosilcev avtomobilov, hkrati pa otežuje namestitev kovčkov na streho. 

AMZS priporočila izdelovalcem strešnih kovčkov
  • Sistem pritrditve strešnih kovčkov na avto mora biti dovolj čvrst, da brez težav prestane preskusni trk s hitrostjo 30 km/h, 
  • sistem za zavarovanje oziroma pritrditev tovora v kovčku (pritrdilne prečke ali trakovi) mora zdržati obremenitve pri preskusnem trku s 30 km/h, 
  • kovčki morajo biti narejeni iz materialov, ki zdržijo izrazito nizke temperature, 
  • sistem pritrditve kovčka mora biti zasnovan tako, da kovček lahko na avto pritrdi le ena oseba, 
  • prostornina kovčka naj bo takšna, kot obljublja izdelovalec, 
  • nekateri izdelovalci v navodilih za uporabo priporočajo uporabo gumene pene za boljšo pritrditev tovora v kovčku – to gumeno peno bi morali kupcem ponuditi skupaj s strešnim kovčkom.

Nasveti pred nakupom:
  • izberite kovček, ki se prilega strešnim nosilcem vašega avta,
  • pri nakupu upoštevajte dolžino vaše opreme – na primer smuči, 
  • za udobno in preprosto namestitev izberite kovček s sistemom hitre pritrditve, 
  • izberite kovček z obojestranskim odpiranjem pokrova, 
  • kovček mora biti že v osnovi opremljen s stabilnimi trakovi za pritrjevanje tovora. 

Pred in po uporabi:
  • Preverite, kolikšno strešno obremenitev za avto predpisuje avtomobilski izdelovalec, pri tem pa upoštevajte tudi težo kovčka, 
  • pred vožnjo izmerite višino avtomobila in strešnega kovčka – še zlasti pri kombijih in visokih terenskih avtomobilih. Višino upoštevajte pri vožnji pod nizkimi podvozi in v garažah z nizkim stropom, 
  • prtljaga mora biti v strešnem kovčku enakomerno razporejena in zavarovana s pritrdilnimi pasovi. V prednji del kovčka položite mehkejši del tovora, kot so torbe, spalne vreče, odeje – tudi tako lahko preprečite, da bi pri nezgodi ostrejši deli tovora prebili prednjo steno kovčka,
  • zelo težke predmete položite v avtomobilski prtljažnik, 
  • zaradi večje višine avtomobila je avto bolj občutljiv na bočni veter, zato to upoštevajte pri vožnji čez mostove in na vetrnih območjih. 
  • tovor na strehi poviša težišče avtomobila, kar vpliva na vozne lastnosti, zato bodite pozorni pri hitrem menjavanju smeri in ostrem zaviranju, 
  • pazite, da bo strešni kovček vedno dobro zaprt, občasno pa preverite tudi njegovo pritrditev na nosilce oziroma streho,
  • če dodatnega prtljažnika na strehi ne rabite, ga odstranite z avta, saj zaradi zračnega upora prinese večjo porabo goriva,
  • po uporabi kovček osušite in očistite z ustreznimi čistilnimi sredstvi. 

Blaž Poženel




Komentarji

Dodaj komentar:
Dodaj