AMZS MOTOREVIJA, Dunajska 128, SI-1000 Ljubljana | AMZS

AMZS test letnih pnevmatik 2011

 

Razlike, ki so lahko odločilne!
AMZS test letnik pnevmatik dimenzij 175/65 R 14 T in 195/65 R 15 V

Izdelava dobre letne pnevmatike je načeloma lažja kot izdelava zimske, saj mora letna pnevmatika zagotavljati dobre lastnosti zgolj na suhi in mokri cesti, medtem ko so pri zimski pnevmatiki pomembne tudi lastnosti na zasneženi in poledeneli cesti. Seveda pa so tako pri letnih kot zimskih pnevmatikah pomembne tudi glasnost, obraba in pa kotalni upor, ki vpliva na porabo goriva. A ne glede na to se je tudi tokrat na AMZS testu letnih pnevmatik izkazalo, da vse pnevmatike še zdaleč nimajo enakih lastnosti, temveč so razlike med njimi zelo velike, še posebej na mokri cesti. Na našem tokratnem testu letnih pnevmatik smo preskusili 33 pnevmatik dveh dimenzij: 175/65 R 14 T in 195/65 R 15 V.

 

Ocenjevanje po novem sistemu

 

Test pnevmatik je sicer med najstarejšimi testi, ki jih opravljamo avtomobilski klubi in je dodobra pripomogel tudi k testiranju ostalih izdelkov, na primer otroških sedežev, strešnih prtljažnikov, ... Pri vseh teh testih preskušene izdelke razdelimo v pet razredov, le pnevmatike smo razporejali v štiri razrede. Zaradi poenotenja ocenjevanja smo pri letošnjem testu pnevmatik spremenili merila za ocenjevanje tako, da tudi pnevmatike razporejamo v pet razredov. Prav tako smo spremenili opisne ocene, tako da sedaj pri testu pnevmatik uporabljamo ocene odlično, zelo dobro, dobro, zadovoljivo in slabo oziroma od pet zvezdic za oceno odlično do ene zvezdice za oceno slabo. Oceno odlično bo dobila pnevmatika, ki se bo res izkazala s svojo uravnoteženostjo in bo pri vseh lastnostih dosegla odlično oceno. Na našem tokratnem testu takšne pnevmatike nismo našli. A tudi pnevmatike, ki dobijo oceno zelo dobro, imajo zelo uravnotežene lastnosti in so torej zelo priporočljive. Za vse, ki na naši spletni strani www.motorevija.si pogledate tudi naše teste pnevmatik iz prejšnjih let, torej velja, da bi imele vse pnevmatike, ki smo jih označili za zelo priporočljive, po novem ocenjevanju oceno zelo dobro. Pnevmatike z oceno pripročljivo so primerljive z novo oceno dobro, pnevmatike z oceno priporočljivo z omejitvami z novo oceno zadovoljivo in pnevmatike z oceno ni priporočljivo z novo oceno slabo.

 

Največje razlike so na mokri cesti

 

Največje razlike med pnevmatikami na našem tokratnem testu so pri lastnostih na mokri cesti – tako pri oprijemu oziroma vodljivosti kot pri zaviranju. Slabše lastnosti pri oprijemu pomenijo, da avto s takšnimi pnevmatikami prej zdrsne iz ovinka. Ali povedano drugače: ko avto z dobrimi pnevmatikami brez težav zvozi ovinek, avto s slabšimi pnevmatikami zdrsne iz ovinka. To se je zelo nazorno pokazalo tudi na našem preskusu. Najprej seveda pri meritvah oprijema na preskusni stezi, še bolj nazorno pa pri vožnji avtomobilov v konvoju, ki jo opravljamo za ugotavljanje obrabe pnevmatik. V konvoju vozi pet enakih avtomobilov z enako hitrostjo, na vsakem avtu pa so seveda različne pnevmatike. In tako se je zgodilo, da so na enem izmed ovinkov trije avtomobili ovinek zvozili brez težav, dva avta pa sta pri enaki hitrosti zdrsnila s ceste. Še dobro, da ob cesti ni bilo ograje in da se je vse skupaj končalo brez poškodb – dokaz pa je bil več kot očiten.

 

Seveda bo kdo porekel, da svojo vožnjo prilagodi kakovosti pnevmatik, ki so nameščene na njegov avto. To je seveda mogoče, a le dotlej, dokler ne pride do kritične situacije, ko se mora voznik nenadoma izogniti oviri na cesti ali ko mora zavirati z vso močjo. Tedaj je lahko odločilna prav razlika v oprijemu. Še posebej izrazito je to pri zaviranju na mokri cesti, kar nazorno prikazujeta naša diagrama med zavorno potjo najboljše in najslabše pnevmatike v posamezni dimenziji. Tako se pri zaviranju s hitrostjo 80 km/h avto opremljen s Continentalovimi pnevmatikami contipremiumcontact 2 dimenzije 175/65 R 14T ustavi po 35 metrih. Tedaj ima avto opremljen z Daytonovimi pnevmatikami še hitrost 47 km/h, ustavi pa se po 52 metrih zavorne poti. 17 metrov, ki je lahko odločilnih za življenje pešca, kolesarja, voznika in potnikov – da o materialni škodi sploh ne govorimo. Varčevanje, ki se ne izplača.

 

Dimenzija 175/65 R 14 T

 

Med 17 preskušenimi pnevmatikami dimenzije 175/65 R 14 T, ki jih uporabljajo majhni avtomobili kot na primer citroen C3, fiat 500, honda jazz, hyundai getz, kia rio, mazda 2, peugeot 206, renault clio storia in ford fiesta, ki je bila tudi naš preskusni avto, je pet pnevmatik dobilo oceno zelo dobro oziroma zelo priporočljivo. Povsem v vrhu je Continentalova pnevmatika contipremiumcontact 2, sledijo pa ji Uniroyalova rain expert, Michelinova energy saver, Hankookova optimo K715 in Semperitova comfort life 2. To pomeni, da so kar tri pnevmatike iz koncerna Continental (v ta koncern namreč sodita tudi znamki Uniroyal in Semperit) dobile oceno zelo dobro. Glede na računsko oceno bi si oceno zelo dobro pridobila tudi pnevmatika apollo amazer 3G maxx, a je oceno zelo dobro izgubila zaradi prevelike obrabe. Še niste nikdar slišali za pnevmatike znamke Apollo? Nič čudnega, kajti gre za indijski gumarski koncern, ki se je šele letos odločil za prihod na evropski trg. A na to so se Indijci odlično pripravili, saj so že pred časom kupili nizozemskega izdelovalca pnevmatik Vredestein, ki je tudi z rezultati na našem testu že velikokrat dokazal, da ima veliko znanja in odlično tehnologijo. Indijci so z nakupom Vredesteina na enostaven način prišli do znanja in to so znali takoj unovčiti s svojo pnevmatiko, pri kateri pa je vendarle treba vzeti v zakup poleg omenjene večje obrabe tudi največjo porabo goriva med vsemi preskušenimi pnevmatikami v tej dimenziji.

 

Kar osem pnevmatik je dobilo oceno dobro oziroma priporočljivo – med njimi seveda že omenjena pnevmatika znamke Apollo. Tri pnevmatike: Savina perfecta, Klevberjev dynaxer HP 3 in Debicina passio 2 so dobile oceno zadovoljivo oziroma priporočljivo z omejitvami – vse tri zaradi slabosti na mokri cesti. Najslabše med vsemi pnevmatikami se je odrezala pnevmatika dayton D110, ki je dobila oceno slabo zaradi izredno slabih lastnosti na mokri cesti. Posebna zanimivost: pnevmatike znamke Dayton na našem preskusu so bile izdelane v Italiji.

 

Še nekaj o najboljših pnevmatikah. Najboljša je Continentalova contipremiumcontact 2, ki je na novo zasnovana, saj ima spremenjene bočnice, ki so tanjše, kar vpliva na porabo goriva. Poraba goriva je bila tako majhna, da je ta pnevmatika po tem merilu enakovredna Michelinovi pnevmatiki energy saver, ki je doslej veljala za najboljšo pri porabi goriva, a jo je prehitela nova Pirellijeva pnevmatika cinturato P1.

 

Continentalova pnevmatika se je odlično izkazala tudi na suhi cesti, kjer je skupaj z Apollovo pnevmatiko in Firestonovo pnevmatiko multihawk dobila celo najvišjo oceno odlično. Tudi na mokrem je bila Continentalova pnevmatika najboljša, kar dokazuje, da so pri Continentalu zasnovali zelo uravnoteženo pnevmatiko na zelo visoki ravni, saj je tudi med najtišjimi. Le pri obrabi je Continentalovo prevmatiko prehitelo kar nekaj tekmic, a je bila ocena še vedno zelo dobra.

 

Kar sedem izmed osmih pnevmatik z oceno dobro je takšno oceno dobilo zaradi nekaj slabših lastnosti na mokri cesti. Zanimivo je, da so vse tri pnevmatike koncerna Goodyear z oceno dobro na zelo podobni ravni – gre za znamke Fulda, Goodyear in Dunlop. Še na nekoliko nižji ravni sta ostali dve pnevmatiki koncerna Goodyear: Savina perfecta in Debicina passio 2, ki sta zaradi tega dobili tudi zgolj oceno zadovoljivo – tako kot tudi Kleberjeva pnevmatika dynaxer HP 3, ki sodi v koncern Michelin. Vse tri pnevmatike so imeli težave z vodljivostjo in z dolgo zavorno potjo na mokri cesti. Še veliko slabše pa se je  na mokrem odrezala Daytonova pnevmatika D110. Očitno je, da pri Daytonu ne znajo rešiti ciljnega nasprotja med obrabo in lastnostmi na mokrem, kajti izboljšanje ene lastnosti praviloma vpliva na poslabšanje druge. Daytonova pnevmatika ima med vsemi najmanjšo obrabo, kar pomeni, da z njo naredite največ kilometrov – če seveda prej ne pride do naleta ali zdrsa s ceste zaradi zelo slabih lastnosti na mokri cesti. Na nekoliko višji ravni velja to tudi za Savino in Debicino pnevmatiko, saj imata obe zelo majhno obrabo in se po tem merilu lahko postavita ob bok Michelinovi pnevmatiki energy saver, ki je med vsemi najbolje razrešila nasprotje med majhno obrabo in dobrimi lastnostmi na mokri cesti.

 

Pri porabi goriva razlike niso zelo občutne, a vendarle je med najboljšo – novo Pirellijevo pnevmatiko cinturato P1, in najslabšo – Apollovo pnevmatiko amazer 3G maxx – razlika 3 decilitre na 100 km, torej 30 litrov na 10.000 km.

Klikni za ogled tabele z rezultati!

 

Dimenzija 195/65 R 15 V

 

Med 16 preskušenimi pnevmatikami dimenzije 195/65 R 15 V, ki jih uporabljajo avtomobili nižjega srednjega razreda kot so audi A3, audi A4, BMW serije 3, citroen C4, fiat bravo, fiat stilo, ford focus, ford C-max, honda civic, hyundai i30, kia cee’d, mazda 3, mazda 6, mercerdes razred A, mercedes razred B, opel astra, renault megane, seat leon, toyota auris, VW golf in tudi škoda octavia, ki je bila naš preskusni avto, je kar sedem pnevmatik dobilo oceno zelo dobro oziroma zelo priporočljivo. Šest pnevmatik je dobilo oceno dobro oziroma priporočljivo, dve sta dobili oceno zadovoljivo, ena pnevmatika pa je dobila oceno slabo.

 

Začnimo najprej z najslabšimi pnevmatikami. Še nikoli doslej se namreč na našem testu ni zgodilo, da neka pnevmatika ne bi prestala hitrostnega preskusa po DIN standardu, če ga že ne po strožjem standardu, ki ga zahtevamo avtomobilski klubi. Tokrat se je to zgodilo s kitajsko pnevmatiko chengshan CSR66, ki jo izdeluje kitajska družba Chengshan Corporation. To pomeni, da ta pnevmatika ni prestala osnovnega varnostnega preskusa, ki je zahtevan, da izdelek sploh lahko pride na trg, zato smo o naših ugotovitvah obvestili nizozemski laboratorij, ki je ugotovil skladnost te pnevmatike z DIN standardom. Druga pnevmatika, ki tudi ni prestala hitrostnega preskusa, je pnevmatika point S summerstar 2. A pri tej pnevmatiki je šlo za že omenjeni hitrostni preskus po standardu avtomobilskih klubov, s katerim ugotavljamo, če pnevmatika ustreza varnostnim merilom glede na hitrostni razred, za katerega je homologirana. Zaradi tega, pa tudi zaradi slabih lastnosti na mokri cesti, je ta pnevmatika, ki je tudi zelo glasna, dobila oceno zadovoljivo. Prav tako je takšno oceno dobila tudi Savina pnevmatika intensa hp, ki se tudi ni izkazala s svojimi lastnostmi na mokri cesti.

 

Med pnevmatikami, ki so dobile oceno dobro, so tudi pnevmatike nekaterih uveljavljenih znamk. Tako je takšno oceno dobila Michelinova pnevmatika energy saver, ki svojega imena ni upravičila z majhno porabo goriva, saj je kar pet pnevmatik imelo manjši kotalni upor in s tem manjšo porabo goriva kot michelin energy saver. Se je pa zato Michelinova pnevmatika izkazala z zelo dolgo življenjsko dobo – drugo najdaljšo med vsemi preskušenimi pnevmatikami v tej dimenziji. Razlog, zakaj je Michelinova pnevmatika dobila oceno dobro, pa je v lastnostih na mokri cesti, saj se s svojimi lastnostmi ni mogla meriti z najboljšimi sedmimi pnevmatikami. Zaradi lažji slabosti na mokri cesti je dobilo oceno dobro tudi pet preostalih pnevmatik z oceno dobro, čeprav so se nekatere v posameznih merilih izkazale z odličnimi lastnostmi. Tako se je Firestonova pnevmatika TZ300a izkazala z najboljšimi lastnostmi na suhi cesti, Pirellijeva pnevmatika cinturato P1 z najmanjšo porabo goriva, Hankookova prevmatika z dolgo življenjsko dobo. Falknova pnevmatika je imela v primerjavi s prejšnjimi testi boljše lastnosti na mokrem, a na račun večje obrabe. Goodyearovo pnevmatiko efficient grip so boljše ocene stale lastnosti na mokri cesti.

 

Med sedmimi pnevmatikami, ki so dobile oceno zelo dobro, je na prvem mestu Vredesteinova pnevmatika sportrac 3V, ki se je izkazala s svojo uravnoteženostjo, izkazala pa se je tudi z majhno obrabo in zelo poznim splavanjem. Takoj za njo je nova Bridegestonova pnevmatika ecopia EP 150. Pri Nokianovi pnevmatiki V smo v primerjavi s prejšnjimi testi ugotovili izboljšane lastnosti na mokri cesti, še posebej pri zaviranju. Maloyina pnevmatika – švicarska znamka Maloya sodi v koncern Vredestein – je imela v primerjavi z Vredesteinovo pnevmatiko še manjšo obrabo, a na račun nekoliko slabših lastnosti na mokrem. Te so bile še dovolj dobre, da je pnevmatika dobila oceno zelo dobro. Med najboljše sta se uvrstili še dve pnevmatiki iz koncerna Continental in sicer pnevmatika continental contipremiumcontact 2 in pa Semperitova pnevmatika speed-life. Med obe se je uvrstila Dunlopova pnevmatika SP sport fastresponse.

Klikni za ogled tabele z rezultati!

 

Razlika 4 dl/100 km

 

Še dva zanimiva podatka. Pri porabi goriva je bila v tej dimenziji razlika med najboljšo Pirellijevo pnevmatiko in najslabšo Maloyino približno 5 odstotkov, kar pomeni razliko 4 decilitre na 100 km.

 

Pri obrabi so razlike bistveno večje. Najmanjšo obrabo je imela najslabša pnevmatika na testu kitajska chengshan CSR66, tesno za njo je bila Michelinova pnevmatika. Razlika med Michelinovo in najslabšo Falkonovo pnevmatiko je bila zelo velika: Michelinova pnevmatika prevozi skoraj še enkrat toliko kilometrov kot Falknova pnevmatika.

 

Razlike so velike!

 

Vse to so dokazi, da uravnotežene letne pnevmatike visoke kakovostne ravni ni enostavno narediti, pa čeprav gre zgolj za štiri glavne lastnosti: lastnosti na suhi cesti, na mokrem, za porabo goriva in obrabo. Razlike so lahko zelo velike, naš test pa jih tudi tokrat zelo nazorno dokazuje.

Kdaj zamenjati pnevmatike?

 

Predpisi določajo, da je najmanjša še dovoljena globina profila pnevmatike 1,6 milimetra. Ko imajo pnevmatike manj kot 1,6 mm globine profila, jih je treba zamenjati. Ker pa se lastnosti pnevmatik začnejo hitro slabšati – še posebej na mokri cesti – ko imajo manj kot 4 mm profila, priporočamo, da pnevmatike zamenjate, ko imajo 2 do 2,5 mm globine profila.

 

Podatki o dovoljenih pnevmatikah

 

Slovenski predpisi določajo, da lahko avtomobili uporabljajo le v potrdilu o skladnosti vozila vpisane dimenzije pnevmatik. Podatki o dovoljenih pnevmatikah so navedeni v posebni rubriki z oznako Z.1 – dovoljene pnevmatike in platišča.

 





Značke

pnevmatike

Komentarji

Drejc
18.6.2012 12:50:55
Pozdravljeni, pogrešam teste pnevmatik za leto 2012, in ostala leta nazaj za obojne zimske in letne! Kam ste to dali, oz. kje je zdaj to? LP
Dodaj komentar:
Dodaj